ΔΕΚΑ ΤΡΟΦΕΣ

ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΕΨΗ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΣΑΣ

×
Δυσπεψία και διατροφή: 10 τροφές φιλικές για την πέψη

Έχετε τις καλύτερες προθέσεις, αλλά δεν βρίσκετε χρόνο να σκεφτείτε το θέμα των τροφών που σας βοηθούν στην πέψη; Όλοι πιστεύουμε πως γνωρίζουμε ποιες είναι οι σωστές τροφές, αλλά όταν πηγαίνουμε στο σουπερμάρκετ ή κάνουμε τα εβδομαδιαία ψώνια μας, πέφτουμε στην παγίδα της συνήθειας και αγοράζουμε τα αγαπημένα μας τρόφιμα. Ποια είναι, λοιπόν, τα καλύτερα είδη διατροφής που βοηθούν στη διατήρηση της καλής υγείας του πεπτικού συστήματος; Σας παρουσιάζουμε δέκα τροφές που μπορείτε να επιλέξετε και να βάλετε στο καλάθι σας την επόμενη φορά που θα πάτε για ψώνια, ώστε να βελτιώσετε την υγεία του πεπτικού συστήματός σας.

  1. Οι μπανάνες αποτελούν θαυμάσια τροφή για την υγεία του πεπτικού συστήματος. Έχουν ήπια επίδραση στο στομάχι και βοηθούν στην αναπλήρωση του καλίου και των ηλεκτρολυτών που χάνονται με τη διάρροια. Εκτός αυτού, περιέχουν φυτικές ίνες που διευκολύνουν τη διέλευση των τροφών μέσω του γαστρεντερικού σωλήνα.
  2. Οι αγκινάρες και τα σπαράγγια είναι πλούσια πηγή προβιοτικών. Τα προβιοτικά θρέφουν τα ωφέλιμα μικρόβια του στομάχου και διατηρούν την ισορροπία του πεπτικού συστήματος. 
  3. Τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το τουρσί και το ξινολάχανο, τα οποία ενισχύουν διπλά την πέψη. Το κύριο συστατικό και των δύο τροφών είναι το λάχανο, που αποτελεί καλή πηγή προβιοτικών και ενισχύει την ανάπτυξη της υγιούς εντερικής χλωρίδας. Το λάχανο περιέχει μη διαλυτές διατροφικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην απομάκρυνση των αποβλήτων, διατηρώντας τις εντερικές κενώσεις τακτικές.
  4. Η πιπερόριζα (τζίντζερ) χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια ως ασφαλής τρόπος ανακούφισης της ναυτίας, του εμέτου, της ναυτίας των ταξιδιωτών, της πρωινής ναυτίας, των αερίων, της μειωμένης όρεξης και των κολικών. Παρ’ όλα αυτά, είναι απαραίτητο να σημειωθεί πως η υπερβολική κατανάλωση πιπερόριζας μπορεί να προκαλέσει καούρες.
  5. Το ψωμί ολικής αλέσεως είναι άλλη μια καλή πηγή διατροφικών ινών και μπορεί να περιληφθεί στο σχεδιασμό τον καθημερινών σας γευμάτων.
  6. Τα φρούτα ωφελούν το πεπτικό σύστημα, ιδιαίτερα όσα μπορούν να καταναλωθούν με τη φλούδα. Τα απύρηνα φρούτα (π.χ. μούρα), τα ξερά δαμάσκηνα και βερίκοκα, οι σταφίδες, τα αχλάδια και τα μήλα είναι καλές επιλογές. Τα φρούτα αποτελούν θαυμάσια πηγή διατροφικών ινών, οι οποίες βρίσκονται κυρίως στη φλούδα και βοηθούν στην κινητικότητα του γαστρεντερικού σωλήνα.
  7. Το άπαχο ψάρι και κρέας προσφέρουν άφθονες πρωτεΐνες, χωρίς να «φορτώνουν» περαιτέρω το πεπτικό σύστημα με δύσπεπτα λίπη.
  8. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε υγιή λιπαρά και φυτικές ίνες και αποτελεί ιδιαίτερα φιλική τροφή για το πεπτικό σύστημα κάθε ανθρώπου. Ο μοναδικός συνδυασμός λιπαρών και φυτικών ινών (τα αβοκάντο είναι μία από τις πλουσιότερες τροφές σε φυτικές ίνες) ενισχύει τη σωστή πεπτική ροή, ενώ διατηρεί υγιές το πάγκρεας, το ήπαρ και τη χοληδόχο κύστη, δηλαδή τα τρία όργανα που σχετίζονται με την κάθαρση του οργανισμού.
  9. Το παντζάρι, ένα λαχανικό πλούσιο σε φυτικές ίνες, είναι γνωστό ότι διευκολύνει τη σωστή ροή της τροφής μέσω της γαστρικής οδού. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες, ανόργανα άλατα (ηλεκτρολύτες) και ωφέλιμα ένζυμα. Τα παντζάρια ενισχύουν την υγεία της εσωτερικής στοιβάδας του εντέρου και τη λειτουργία των λείων μυϊκών ινών, βοηθώντας έτσι τη φυσιολογική και τακτική κένωση του εντέρου.
  10. Για τη μείωση της καταπόνησης του πεπτικού συστήματος, προσθέστε κι ένα μικρότερο πιάτο στη λίστα για τα ψώνια σας. Έχουμε την τάση να γεμίζουμε το πιάτο μας και να τελειώνουμε όλο το φαγητό που σερβίρουμε, είτε πεινάμε είτε όχι. Τα μικρότερα γεύματα και οι μικρότερες μερίδες φαγητού καταπονούν λιγότερο το στομάχι και διευκολύνουν την πέψη.