ΓΥΜΝΑΣΤΕΙΤΕ

ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ

×
Σωματική άσκηση και πεπτική υγεία | My Eupepsia

Η διατροφή και ο τρόπος διατροφής μας παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος. Γνωρίζετε, όμως, τα πραγματικά οφέλη της γυμναστικής; Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γαστρεντερολογίας [World Gastroenterology Organisation – WGO] περιλαμβάνει την τακτική σωματική άσκηση στην αντιμετώπιση ορισμένων από τα πιο συχνά πεπτικά προβλήματα1.

Η αεροβική άσκηση αυξάνει την αιμάτωση των οργάνων μας, η οποία επηρεάζει τη γαστρεντερική οδό, προκαλεί εντονότερη συσταλτική κίνηση του εντέρου και αυξάνει τα πεπτικά ένζυμα.

Ποια είναι η καλύτερη στιγμή για σωματική άσκηση;

Πριν κάνετε εντατική γυμναστική, πρέπει να περιμένετε τουλάχιστον μια ώρα μετά το φαγητό. Μετά το γεύμα, αυξάνεται η αιματική ροή προς τον γαστρεντερικό σωλήνα, ώστε να διευκολυνθεί η πέψη, ενώ αν κάνετε γυμναστική αμέσως μετά το φαγητό, η ροή του αίματος θα κατευθυνθεί προς την καρδιά και τους μύες. Όταν αιματώνεται λιγότερο η πεπτική οδός, οι μύες είναι πιο αδύναμοι και λειτουργούν λιγότερο, το επίπεδο των πεπτικών ενζύμων είναι μειωμένο και τα διατροφικά «απόβλητα» κινούνται με μικρότερη ταχύτητα εντός του εντέρου. Έτσι προκαλούνται φουσκώματα, περισσότερα αέρια και δυσκοιλιότητα. Για τους λόγους αυτούς, μετά από ένα μεγάλο γεύμα, δώστε στον οργανισμό σας την ευκαιρία να ολοκληρώσει την πέψη πριν ξεκινήσετε την ποδηλασία.

Βιβλιογραφία

  1. World Gastroenterology Organisation, Coping with common GI symptoms in the community, May 2013
    Link: http://www.worldgastroenterology.org/assets/export/userfiles/2013_FINAL_Common%20GI%20Symptoms%20_long.pdf [Last visit: 4th December 2013]