ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΕΥΕΞΙΑ & ΚΑΛΗ ΠΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ

×
Σωστή διατροφή στις γιορτές: Συμβουλές από το myeupepsia

  • Μην παραλείπετε γεύματα. Η πείνα και τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα οδηγούν σε υπερκατανάλωση τροφής. 
  • Μην στερηθείτε τις αγαπημένες σας τροφές. Η μέτρια κατανάλωση είναι το κλειδί.
  • Επειδή είναι  εορταστική περίοδος δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να δώσετε στον εαυτό σας την άδεια να φάει ότι περνάει από μπροστά σας. Καταναλώστε λίγα επιπλέον σνακ στην ημερήσια πρόσληψή σας απ’ ότι συνηθίζετε.
  • Όταν πηγαίνετε στο super market, αποφύγετε να αγοράσετε για το σπίτι τροφές που αποτελούν πειρασμό, καθώς αυξάνεται η πιθανότητα υπερφαγίας. Ένας καλός τρόπος είναι να έχετε φάει προηγουμένως: ένα γεμάτο στομάχι θα σας βοηθήσει να αποφύγετε την αγορά διαφόρων λιχουδιών
  • Προγραμματίστε τα γεύματά σας, λαμβάνοντας υπόψη τις δραστηριότητές σας για την κάθε μέρα. 
  • Μην πηγαίνετε σε πάρτι νηστικοί. Πριν φύγετε από το σπίτι, φάτε κάτι ελαφρύ και πιείτε πολύ νερό.
  • Όταν πηγαίνετε σε εορταστικές εκδηλώσεις, μην στέκεστε δίπλα από τον μπουφέ. Ξεκαθαρίστε στον εαυτό σας ότι θα απέχετε από την υπερβολική κατανάλωση λιχουδιών. 
  • Για να ικανοποιήσετε την όρεξή σας για γλυκό, θέστε όρια. Για παράδειγμα, μπορείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας δύο επιδόρπια ανά εβδομάδα των 250 θερμίδων το καθένα. 
  • Εάν έχετε την τάση να τρώτε παραπάνω στα οικογενειακά τραπέζια ανήμερα των γιορτών, φροντίστε να επιστρέψετε στο κανονικό σας πρόγραμμα την επόμενη ημέρα.
  • Ενισχύστε το πεπτικό σας σύστημα με την κατανάλωση προβιοτικών και ενζύμων σε περίπτωση που εμφανίσετε δυσπεψία μετά από υπερκατανάλωση τροφής , ώστε να είστε «θωρακισμένοι» για τις όποιες υπερβάσεις κάνετε. Πλούσια σε προβιοτικά είναι  τα γαλακτοκομικά προϊόντα και κυρίως το γιαούρτι, το ξινόγαλα και το κεφίρ, αλλά και τροφές όπως  ο τραχανάς, το ψωμί, το ξινό λάχανο και το τουρσί. Αναφορικά με τα σκευάσματα προβιοτικών, ο καλύτερος χρόνος λήψης είναι το πρωί ή/και πριν τον ύπνο.
  • Απολαύστε τις γιορτές, όχι μόνο το φαγητό!

Μια ιδιαίτερη συνταγή για “ασφαλή” κατανάλωση φαγητού

Συστατικά:
  • 1 μερίδα του φαγητού που αγαπάτε
  • 2 κουταλιές πείνα
  • 1 κουταλάκι του γλυκού πρόθεση και 1 κ.γ. προσοχή
  • Προαιρετικά: ευχαρίστηση, απόλαυση

Εκτέλεση:
Όταν πεινάτε, σκεφτείτε τι θέλετε, τι χρειάζεστε και τι έχετε να φάτε. Αποφασίστε πώς θέλετε να νιώσετε όταν ολοκληρώσετε το φαγητό σας.  

Βιβλιογραφία:
1.Mayoclinic.com
2.www.webmd.com

Επιμέλεια κειμένου:
Μπαμπαρούτση Ειρήνη, PhD
Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών
Υπεύθυνη Διαιτολογικού γραφείου «Θερμίδα»
Μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων